dont talk to stranger pliss

aku kne selesema, batuk sng ckp pakej lgkap utk
demam..tp bdn xpanas sgt..so ok la.. haa.. yeh2

hmm aku kalo selesema ni aku suke minum panadol
soluble..panadol xsnggup nak hampakan kawan, atau
mungkin sanggupkah kawan d hampakan aku kerana
tidak meminum panadol yg baru d belinya sbentar td?
aku juga xpasti..

hmm ok ini bkn nak cite pasal bape posen hrga sbiji
panadol ni..ataupon bape tenaga yg d gunakan kawan
utk beli bnde ni..

aku juz teringat kt 1 cte yg abg aku cte 1 ketika dulu..
aku nk share la sket.. pasal soluble ni la..tiap kali aku ingt
mst aku nk gelak..ni aku nk cte ni aku nk kne gelak dulu la
sb aku kne ingt balek plot2 cte ni..

ok ..
once upon a time,
abg aku ni bwk lori, bwk2 smbil dgr lagu ramli sarip(tmbhan cte),
tetibe tnampak sorg bangla kt tepi jalan..
atas dasar perikemanusiaan, abg aku pon tumpangkan la
beliau, tnpa ade sedikit keraguan terhadap kebarangkalian
bangla tu org jahat ataupon seorg yg gila seks..

pas naek lori tu, abg aku teruskan pjalanan ke destinasi
beliau, tnpa borak2 ngn bangla
(mungkin faktor bahasa mmbataskan)
selepas bosan diam diri, mgkin abg aku inginkan
sesuatu yg boleh mnghiburkan hati beliau..

dhulurnye panadol soluble kpd bangla tuh..
c bangla yg mancung ini pula dgn riang mngmbil "gula2 mentos"
pmberian abg ku itu..mgkin da lame mngidam,
bliau terus makan..

...(start dgn imaginasi korg)...

...pas masuk mulut tu, korg tau kan panadol soluble tu?
kalo kne air ape jadi? berbuih tnpa henti kn?

korg leh bygkan cmne tindak balas panadol tu kt dlm mulut
bangla tu? cmne mnggelegak(tak panas) bnde tu dlm mulut?

akibat xtahan, beliau muntahkan balek "gula2 mentos" tu ke
luar lori...

ape lg, serba salah la abg aku ni..

(ok smpi sini je aku leh cite, sb time aku dpt cte ni, aku
dah ngis2 smpi plot ini..)

(ihsan dari gambar2 cermin mata berenang (google images))

p/s ; jgn mkn mentos yg bkn dlm bungkusan mentos

0 comments:

Post a Comment

pengikut

laen-laen

suke2 (163) cakap kosong (42) esaimen (38) raya.cuti. (30) jalan2 (27) department (19) hdr (10) puase2 (10) tutorial (3)